Doprava Balíkovna - 49 Kč → Nad 599 Kč ZDARMA

Nejčastější poškození mobilu a jak je řešit

Mobilní telefony jsou spotřební zboží, opotřebovávají se, při špatné manipulaci a zacházení se mohou snadno pokazit nebo dokonce nenávratně rozbít. V takovém případě je potřeba investovat do nového přístroje. Nebo snad ne? Některé součástky jsou již dnes běžně dostupným zbožím. Při troše šikovnosti si tedy můžete telefon opravit sami (pokud jej již nemáte v záruce), nebo se obrátit na některý ze servisů či šikovného známého.

Neslyším, nemluvím...

Mezi časté poruchy můžeme zařadit nefunkční mikrofon nebo reproduktor. Nejednou jsme od přátel slyšeli, že si museli koupit nový telefon, protože na tom starém jim „odešel" mikrofon. U telefonu, který již od názvu napovídá, že slouží k telefonování je nefunkční reproduktor nebo mikrofon, celkem zásadní věc. K poškození často dochází manuálně, buď nám telefon spadne, nebo se do něj dostane vylitá kapalina a při špatném vysušení dochází ke korozi a poškození mikrofonu. Dobrá zpráva je, že na trhu existuje řada originálních i neoriginálních dílů a po jejich zakoupení lze telefon rychle opravit. Pokud nevíte, jak na to, raději svěřte svůj přístroj do rukou profesionálů. Ve výjimečných případech může reproduktor nebo telefon přestat fungovat z důvodu aktualizace operačního systému, tedy její špatné instalace. V takovém případě postačí uvést telefon do továrního nastavení nebo si jej nechat přenastavit u prodejce nebo servisu. Před jakýmikoli opravami se raději přesvědčte, že jste si omylem sami funkce mikrofonu nebo reproduktoru nepřenastavili v nastavení.

Když mobil nejde nabít a nejde hudba do sluchátek

Další častou závadou je nefunkční konektor, nebo také jack. Buď se po připojení sluchátek do telefonu rozhostí ticho, nebo se nedaří telefon po připojení k nabíječce nabít. V obou případech je nutné se nejprve přesvědčit, zda nejsou konektory zanesené nečistotami a prachem, které by bránily ve spojení kontaktů. Dále je třeba se přesvědčit, že nejsou poškozená sluchátka nebo nabíječka. To lze otestovat tak, že ke svému mobilnímu přístroji připojíte jiná sluchátka nebo nabíječku. Stejně tak můžete při podezření na nefunkční sluchátka nebo nabíječku, tyto kabely připojit k jinému přístroji. Pokud vše funguje normálně, jen u vašeho ne, tak je chyba na straně vašeho telefonu. Stačí si koupit konektor nový a stejně jako u předchozího případu jej vyměnit.

Pavučina na displeji

Často se stává, že nám mobil vypadne z ruky a neštěstí je na světě - rozbitý displej. Neházejte hned telefon do koše a raději se podívejte, co lze udělat pro jeho „záchranu". Na trhu jsou již snadno dostupné náhradní LCD displeje a dotykové plochy. Takže pokud patříte mezi ty, kterým  neustále něco padá z rukou a telefony měníte, jako na běžícím pásu. Investuje raději o pár tisíc méně a pořiďte si náhradní díly na opravu. U této opravy se raději spolehněte na pomoc odborníků, jelikož jeden špatný pohyb a můžete se spolehnout, že už telefon nezprovozníte.

Šetřete peníze, které můžete využít jinak a raději dejte svému mobilnímu telefonu druhou šanci. Některé opravy se samozřejmě vzhledem ke stáří a typu mobilního telefonu nemusí vyplatit, ať už z důvodu dražší opravy než nového mobilu nebo nedostupnosti náhradních dílů na požadovaný model telefonu. Avšak u moderních přístrojů se oprav nemusíte bát. Raději přesvědčte, zda by se vám oprava nevyplatila více než investice do nového.